favorit

Jag fick en fråga förra veckan vart min favoritplats i hela världen vad och jag hade inget svar, det var blankt i huvudet och jag kom inte på något alls. Men efter att jag tänkt efter så vet jag vart min favoritplats är. Det är ju busenkelt. Syrien, mitt andra hem. Mamma & pappa är nämlingen från Syrien och pappa flyttade hit som väldigt ung och åkte tillbaka efter väldigt många år och träffade mamma.Dom gifte sig och flyttade upp till Norrland, skaffade min syster och flyttade sen hit till lilla dalarna och fick mig & brorsan. Detta betyder att jag har otroligt stor del av min släkt i syrien. Min älskade släkt. och det finns inget underbarare ställe på hela jorden än att vara i syrien. Min mormor &  mina mostrar,morbröder och kusiner på mammas sida bor i i en stad ca 3 timmar från huvudstaden i syrien. där bor vi alltid när vi åker dit och det är det vackraste stället jag varit på. Vi brukar i vanliga fall åka ner varannat år och stanna över hela sommaren, ca 6 veckor. jag och mamma var där för 2 år sen, dock då på morfars begravning.. förhoppningsvis åker vi ner hela familjen snart igen. Saknar min släkt och alla underbara vänner. När vi åker ner brukar det vara runt +40 grader och vi brukar spendera dagarna med att sola och bada och kvällerna och nätterna ute. Syriens nattliv slår nog faktiskt allt. Snart är jag där igen hoppas jag =) längtar som tusan.

en suddig bild över staden vi bor i när vi är i syrien. Kan lägga upp bättre bilder någon dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0