Therese johansson rojo

Ligger i sängen och läser lite angående mordet på Therese Johansson rojo som blev mördad i Juni i stockholm.  Therese var på fest och höll på med en kille som redan hade tjej. Therese fick väldigt dåligt samvete och tjejen fick snart reda på det. Hon dumpade sin kille och han bad på sina bara knän om att få henne tillbaka. Hon tog tillbaka han på ett villkor och det villkoret var att han skulle mörda therese. vi kallar tjejen  L och killen T.
L skrev i sms till T " jag klarar inte av att sitta bredvid henne här på tunnelbanan,. hon ska dö". hans svar var "jag ska". En kväll när de befann sig på samma ställe och Therese skulle ut i skogen och kissa då passade T på. Han slog henne med en pinne vad jag minns tills hon blev medvetslös och ströp henne sedan tills hon blev medvetslös. Hennes vänner hittade henne senare i skogen och när ambulansen kom var det försent. Therese dog på vägen till sjukhuset. Att detta hände förstår jag fortfarande inte. det är sjukligt att det finns såna här sinnessjuka jävla människor. Att man kan döda p.ga svartsjuka, jag förstår inte. Den ena måste ju vara mer sinnessjuk än den andra. det är helt sanslöst. Hon var 15 år, 15 år. Hon hade HELA livet framför sig, men två stycken människor tog det ifrån henne. och vad får dom? jo 1 år & 8 månaders ungdomsanstalt. det är ingenting, det är bara en liten pytteliten del av livet, absolut ingenting. och att se det från deras perspektiv tänker jag inte ens göra, säkerligen är de lång tid för dom. Men dom visste vad som skulle hända, är man 16 år vet man vad som händer när man mördar folk. Om man sedan gör det så kan jag inte mer än att säga som man bäddar får man ligga. Jag vet inte varför, men jag kan inte släppa detta. ´kan inte sluta tänka på denna lilla tjejen. Kan inte sluta grubbla. Detta är varför jag ska bli advokat. (endast åt de goda). En dag önskar jag att vi får rättvisa i detta samhälle.
http://www.youtube.com/watch?v=dnsJIk9WGyQ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0